Den druhý: 2. července 2002 - pondělí

Rostock – Gedser – Kodaň – Göteborg a ještě kousek dál

Vstáváme v 6.20 (díky budíku), balíme spaní, nezdržujeme se se snídaní a jedeme do přístavu. Zde jsme přesně v 7 hodin. Za trajekt do Gedseru platíme 115 DEM, paní pokladní v budce nám řekla zaklínadlo „44“, což nechápeme a jedeme podle šipky Gedser k lodi. Po příjezdu tam zjišťujeme, že jsme zde jediné osobní auto, jinak jen náklaďáky a autobusy. Nevšimli jsme si totiž, že osobní auta se způsobně řadí po pravé straně na parkovišti, kde jsou na asfaltu nakresleny bílé pruhy a taky všude číslo 44. Takže jsme si tam taky zacouvali.

Je 7.30, zrovna jsme v autě dosnídali a dostáváme pokyn k nalodění. Jedno auto za druhým najíždí na loď. Prohlédli jsme si loď a přečkali cestu na ne příliš pohodlných židlích u stolečků. Taky jsme byli chvíli na palubě, poprvé jsme užili zimní bundy. Plavba trvala od 8.10 do 10.20 hodin. V 10.30 vyjíždíme z lodi a jsme v Gedseru – v Dánsku. Žádná celnice. Do Kodaně je to asi 150 km. Benzín v Dánsku poznáváme lehce – je označen Blyfri 95, čerpáme 15 km před Kodaní a sledujeme směr Malmö. Přijíždíme přímo k dlouhatánskému tunelu a z něho se dostáváme na nový most spojující Dánsko se Švédskem. Po přejetí mostu u budky platíme mýto – placení hotově je spíše vpravo, vlevo je to na karty (230 dánských korun). A jsme ve Švédsku. Tady taky není nikde žádná celnice. Je 13 hodin, máme už hrozný hlad. Na nejbližší parkoviště na dálnici jsme jeli skoro 3/4 hodiny. Pak jsme se naštěstí dočkali oběda a ve 14 hodin pokračujeme směrem na Göteborg.

Před norskými hranicemi spíme na krásném plácku u lesa v autě. Po chvíli přejede kolem nás do lesa traktor a zastavují nějací Češi, taky hledají místo na spaní. Ale my tu byli dřív. Dnes bylo krásně, nepršelo. Ale žerou tu děsně komáři.

Ujeto: 630 km

Zpět

Kliknutím na fotku ji zvětšíte a otevřete v novém okně