Den osmý: 11. července 2002 - čtvrtek

Vstáváme v 6.15 hodin. Obloha místy modrá, místy šedá. Bohatě snídáme a pak odjezd do Lauterbrunnenu. Parkujeme v poschoďových garážích u nádraží. Rozhodujeme se koupit jízdenky zatím jen do Kleine Scheidegg (2320 m) - za jednu osobu platíme zpáteční lístek 46,60 CHF, protože nevíme, jak bude nahoře. Už po cestě vláčkem přes Wengen do Kleine Scheidegg si říkáme, že jsme to měli koupit rovnou až do stanice Jungfraujoch. Ale vůbec to nevadí, v Kleine Scheidegg se musí stejně přestoupit do jiného vlaku, takže jdeme pro lístky. Cena nás šokovala. Zpáteční lístek na Jungfraujoch stojí 99 CHF pro jednoho! Ale počasí je nádherné, takže je kupujeme, nastupujeme do vlaku plného Japonců a jede se. Nejprve je vidět na ledovec vrcholu Eiger, další část cesty je tunelem. Po cestě jsou dvě pětiminutové zastávky na focení z oken. Jungfraujoch je horská meteorologická stanice ve výšce 3.454 m n.m. - nejvyšší železniční stanice v Evropě.

Jsou tři stupně pod nulou. Na Jungfraujoch jsme prolezli všechno, co bylo možné. Byli jsme na „Plateau“ - vyhlídka na Jungfraujoch, zde už je opravdu všechno pod sněhem. Pak jsme navštívili ledovou jeskyni - tady pěkně mrzlo, nekapalo na nás ze všech stran jako v ledovcové jeskyni na Furkapasse. V jeskyni jsou v ledu vysekané různé plastiky - ptáci, tučňáci, Eskymák, lední medvěd atd. Na vyhlídku Sfinx se jezdí výtahem - do výšky 108 m nás vezl rychlostí 6,3 m/s. Odtud je vidět hlavně Mönch (4099 m) a Jungfraujoch (4158 m). Vzhledem ke slunečnému počasí (jen sem tam mráček) se nám tu moc líbí. Dá se tu lyžovat (ale jen takový malý plácek, nic moc), svézt se psím spřežením, svézt se na laně atd. Zážitkem pro mě je zde i návštěva WC. Když jsem si chtěla umýt ruce, strčila jsem je do takové kukaně, kde mě to na ruce nejdříve nakapalo mýdlo, pak to pustilo vodu a pak se sám zapnul sušák na ruce.

My jsme si udělali ještě procházku (po sněhu v botaskách) do nedaleké chaty Mönchsjochhütte. Ve výšce 3500 m je pro mě docela problém vyjít i malý kopec. Bez slunečních brýlí bychom se zde vůbec neobešli. Bohužel jsme nevzali krém na opalování, protože jsme nevěřili, že tu bude tak krásně. Tenhle výlet stál opravdu za to. Bohužel nám zde došla baterka v našem foťáku. Fotíme zatím digitálním, ale budeme ji muset co nejdříve sehnat.

Ve 13 hodin sjíždíme vláčkem dolů, po cestě nás požádali o vyplnění jakési ankety, za odměnu nám nechali propisky na památku. Během jízdy tunelem jsme to vyplnili - vybrala jsem němčinu. Od stanice Kleine Scheidegg je už vidět mnoho pěších turistů. Po příjezdu do Lauterbrunnenu jsme šli zkusit štěstí - sehnat novou baterku do foťáku. Hned jeden z prvních obchůdků byl s filmy, foťáky a pohledy. Baterku jsme tu sehnali za 9,80 CHF, takže můžeme fotit vesele dál. Na parkovišti u automatu platíme 8 CHF (za 6-9 hodin parkování) a jedeme se podívat na Trümmelbachfälle (vstupné 10,- CHF). Plošina nás vyvezla nahoru, pak ještě chvíli stoupáme ve skalách - nádherné výhledy na hučící vodopády. Je to snad nejhezčí soutěska, kterou jsme kdy viděli.

Po rychlé večeři na předměstí Luzernu u fotbalového hřiště parkujeme na nádraží (1 min - 0,10 CHF) a chceme udělat krátkou procházku po městě. Shodou okolností je ta nejhezčí část starého města se zastřešeným mostem Kappelbrücke hned vedle nádraží. Jde o 200 m dlouhý most, který přetíná šikmo řeku Reuss.

Je už podvečer, městečko se probouzí k nočnímu životu. Po prohlídce - kolem deváté - se začíná už stmívat. Takže rychle najít místo na spaní. Odbočujeme do údolí Enelbergstal a po několika kilometrech nalézáme pěkné místo u vody (opět kousek od tratě).

Ujeto 139 km

Zpět

Kliknutím na fotku ji zvětšíte a otevřete v novém okně